Vixilancia pesqueira avanzando con drons

  • O uso de drons revoluciona a supervisión da pesca, asegurando un control efectivo en augas comunitarias e exteriores
  • Inspectores da Unión Europea empregan tecnoloxía dron para monitorear a actividade pesqueira desde un barco de patrulla español

O patrulleiro Arnomendi partiu nunha misión coordinada pola Axencia Europea de Control da Pesca (EFCA) para supervisar a pesca de especies demersales e pelágicas nas augas comunitarias do Atlántico nororiental. Equipado co M5D-Airfox, un dron desenvolvido pola empresa galega Marine Instruments, o Arnomendi intensificará a vixilancia durante aproximadamente 15 días, estendendo o seu alcance tanto no mar como no aire.

O M5D-Airfox é unha aeronave non tripulada alimentada por enerxía solar, cunha autonomía de 10 horas, ampliable a 1,5 horas con batería, e capaz de cubrir un radio de acción de 33 quilómetros. Con dimensións de 1 metro de longo e 2,5 metros de envergadura, e unha velocidade de cruceiro de 55 quilómetros por hora, este dron pode operar en condicións adversas, soportando ventos de ata 37 quilómetros por hora. Anteriormente utilizado polo Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación para vixiar as augas nacionais, o M5D-Airfox agora desprégase nesta campaña conxunta de inspección.

Dirixido polo capitán de corveta Pablo Eisman Borrego, o Arnomendi conta coa presenza dun inspector da Secretaría Xeral de Pesca e dous inspectores portugueses en representación da Unión Europea. Ademais da súa tripulación de 37 membros, o barco tamén aloxa a seis alumnos da Escola Naval Militar nun período de adestramento no mar.

A campaña de vixilancia coincide co inicio das tempadas de pesca de xarda (cabala ou verdel) e bocarte no mar Cantábrico. A misión do Arnomendi céntrase en supervisar estas pesqueiras demersales e pelágicas para garantir o cumprimento efectivo das medidas de conservación e control.

Ademais da vixilancia desde o mar, o Ministerio de Pesca ten previsto utilizar drons como complemento aos medios aéreos tradicionais, como avións e helicópteros tripulados, para o control da actividade pesqueira en augas exteriores, que se estenden desde as 12 ata as 200 millas da costa. Con este fin, iniciouse unha consulta pública para establecer normas sobre as especificacións técnicas que deben cumprir estes vehículos aéreos non tripulados, demostrando un enfoque proactivo cara á mellora dos métodos de control e supervisión na industria pesqueira.