Un horizonte de 75 anos para os portos deportivos de Galicia

  • A ampliación de concesións ata 75 anos promete revitalizar os portos deportivos galegos, atraendo investimento e fortalecendo o seu papel estratéxico no litoral.

Os portos deportivos de Galicia encaran un futuro máis sólido grazas á recente modificación da Lei de Portos, que permitirá estender as concesións en terreos portuarios ata un máximo de 75 anos. Este cambio normativo, integrado na Lei de medidas fiscais e administrativas vinculada aos orzamentos de 2025, busca potenciar a actividade económica, atraer investimentos significativos e garantir a seguridade xurídica dos concesionarios.

Aínda que a noticia chega con tinguiduras técnicas, o seu impacto é tanxible: máis estabilidade para os xestores de instalacións náuticas e un incentivo claro para apostar por proxectos de longo prazo no litoral galego. A medida, presentada por Alfonso Villares, conselleiro do Mar, #ante representantes de 13 clubs náuticos e mariñas, inclúe condicións crave para acceder a estas ampliacións, como investimentos superiores aos 500.000 euros, vinculadas ao desenvolvemento estratéxico do porto.

Impulsando o sector náutico e a economía local

Con esta reforma, a Xunta de Galicia non só reforza o seu compromiso co sector náutico, senón que tamén sintoniza a súa normativa coa lexislación estatal, evitando posibles limitacións que desincentiven aos operadores. Segundo Villares, este axuste é unha aposta firme pola competitividade dos portos galegos, piares fundamentais da economía litoral.

O conselleiro destacou ademais un orzamento inédito de 1,2 millóns de euros para obras de mellora en instalacións náuticas recreativas en 2025, unha partida que marca un fito no respaldo institucional ao sector.

Máis aló da normativa: unha oportunidade para innovar

Esta ampliación de concesións abre a porta a novas oportunidades para os xestores portuarios, non só en termos de duración, senón tamén de visión estratéxica. Os 75 anos perfílanse como unha xanela para consolidar proxectos de alto impacto, desde infraestruturas máis sostibles ata iniciativas que reforcen o turismo náutico en Galicia.

A medida tamén xera interrogantes: que tan atractivas serán estas condicións para grandes investidores? Poderán os pequenos operadores competir neste novo marco? A pesar dos desafíos, é innegable que o horizonte se amplía, e con iso, as posibilidades de facer do litoral galego un referente en sustentabilidade, innovación e crecemento económico.

En definitiva, esta reforma non só reconfigura os prazos de concesión, senón que redefine as regras do xogo para un sector crave en Galicia. O futuro, polo menos nos portos deportivos, mídese agora en décadas.