- Tras un mes de inacción do armador, Portos de Galicia asume o custo e as tarefas de reflote do bonitero Jaungoikoa, afundido tras un incendio en setembro.
O bonitero Jaungoikoa, con base en Colindres (Cantabria), foi finalmente reflotado tras pasar máis dun mes afundido no porto de Camariñas. O barco, que sufriu un incendio o pasado 4 de setembro, permanecía mergullado na zona do dique de abrigo, nun recuncho especialmente complicado polas correntes. A pesar das barreiras anticontaminación instaladas tras o sinistro, as manchas de combustible e aceite seguían filtrándose, xerando problemas ambientais e afectando o porto.
Ante a falta de acción por parte do propietario, Belarmino Docampo, quen asegurou non ter os medios para asumir a operación, a Consellería do Mar, a través de Portos de Galicia, decidiu encargarse do proceso de reflote e do despezamento da embarcación.
Unha operación necesaria e custosa
O proceso comezou tras un informe técnico encargado por Portos a unha empresa especializada en inspección submarina. A operación de reflote, levada a cabo este venres, ten un custo inicial estimado de 15.000 euros, mentres que o despezamento do barco ascenderá a 50.000 euros adicionais. Polo momento, o Jaungoikoa permanece no porto de Camariñas, á espera de ser trasladado a un xestor autorizado para o seu desmantelamento.
Portos de Galicia xustificou a súa intervención aludindo ao incumprimento legal do armador, quen estaba obrigado a asumir tanto o reflote como os custos derivados. Desde a Administración autonómica destacan que estas accións son imprescindibles para evitar maiores danos ambientais e garantir a seguridade no porto.
Consecuencias do abandono
A inacción do propietario non só xerou un atraso significativo na retirada do barco, senón que tamén agravou os riscos ambientais na zona. A pesar das barreiras de contención, as filtracións de hidrocarburos eran visibles e preocupantes, segundo denunciaron no seu momento os profesionais locais. A situación poñía en risco a actividade diaria do porto e causaba molestias polo forte cheiro a combustible na área.
“Non teño cartos nin medios”, explicou o armador en outubro, declarando a súa incapacidade para xestionar o proceso. Con todo, a normativa é clara: os propietarios son responsables das consecuencias derivadas de incidentes desta natureza, incluída a retirada de embarcacións afundidas.
Un precedente para a xestión portuaria
O caso do Jaungoikoa pon de manifesto a importancia dunha xestión eficiente en situacións de emerxencia portuaria. Desde Portos de Galicia sinalan que a súa intervención busca evitar maiores complicacións ambientais e económicas para a comunidade local, pero tamén envía unha mensaxe clara sobre as responsabilidades legais dos armadores.
A operación, aínda que custosa, representa un paso necesario para recuperar a normalidade no porto de Camariñas e garantir que episodios como este non se convertan nunha carga permanente para as administracións e os usuarios portuarios. Mentres tanto, o Jaungoikoa agarda o seu destino final: o despezamento.
(Fotos: LVG)