- O pesqueiro Francisco Javier Uno quedou á deriva preto de Punta Langosteira e foi remolcado por Salvamento Marítimo ata o peirao de Oza na Coruña.
Emerxencia a unha milla de terra: motor avariado fronte a Arteixo
O luns, o pesqueiro Francisco Javier Uno viviu un momento crítico ao quedar sen propulsión mentres faenaba a unha milla ao norte de Punta Langosteira, nas inmediacións do porto exterior da Coruña. A embarcación, de tamaño medio, quedou á deriva nunha zona exposta, o que obrigou ao seu patrón para solicitar asistencia inmediata ao Centro de Coordinación de Salvamento Marítimo da Coruña.
A resposta foi rápida: a Salvamar Betelgeuse, embarcación de intervención rápida do organismo estatal, mobilizouse para acudir en auxilio do pesqueiro, que finalmente foi remolcado con éxito ata o peirao de Oza, no interior do porto coruñés.
Unha operación eficaz, pero con leccións que revisar
Aínda que o rescate resolveuse sen maiores incidentes, este tipo de situacións poñen de novo o foco sobre a vulnerabilidade dos pesqueiros artesanais #ante fallos mecánicos en mar aberto. Neste caso, o feito de atoparse preto da costa e de contar con cobertura de Salvamento permitiu evitar unha situación máis grave.
Con todo, cabe preguntarse: que pasaría se a avaría produciuse máis lonxe ou con peores condicións meteorolóxicas? O estado técnico da frota, moitas veces envellecida, segue sendo un dos talóns de Aquiles do sector pesqueiro galego, sobre todo para as pequenas embarcacións que non sempre dispoñen de sistemas redundantes nin de recursos para renovacións.
Punta Langosteira: unha contorna crave, pero exposto
A contorna onde se produciu a emerxencia non é casual. A zona de Punta Langosteira, fronte ao porto exterior da Coruña, é unha área cada vez máis transitada tanto por barcos mercantes como por pesqueiros. Aínda que o porto exterior buscaba aliviar o tráfico no interior, a falta de abrigo natural e a súa distancia de zonas de abrigo seguro convérteno nunha contorna especialmente delicada cando se producen emerxencias.

Este tipo de sucesos subliñan a necesidade de mellorar os protocolos de prevención e asistencia rápida en áreas como esta, onde unha avaría pode converterse nun accidente se o tempo ou o tráfico complícanse.
Salvamento Marítimo: un piar do día a día no mar
A intervención da Salvamar Betelgeuse demostra, unha vez máis, a importancia estratéxica de Salvamento Marítimo, cuxas tripulacións interveñen con regularidade en rescates de pesqueiros, embarcacións recreativas e mesmo accidentes industriais na costa galega.
Neste caso, a súa actuación permitiu evitar que a situación derivase en danos para a embarcación, para os seus tripulantes ou para a contorna mariña. Non é a primeira vez que esta unidade intervén na zona, o que reforza o argumento de reforzar os medios permanentes dispoñibles en portos crave como o da Coruña ou Ferrol.
O mar non dá tregua: prudencia e mantemento como salvavidas
Este novo incidente serve como recordatorio de que a mar non perdoa descoidos mecánicos nin atrasos no mantemento. Aínda que nesta ocasión non houbo que lamentar danos persoais nin materiais, cada remolque preventivo é tamén unha advertencia.
O Francisco Javier Uno volveu a porto polos seus medios asistidos, pero na memoria do sector queda a necesidade constante de revisar, previr e dotar ás embarcacións —grandes ou pequenas— dos medios técnicos e humanos necesarios para facer fronte a calquera imprevisto.