Planificación marítima na Pobra: equilibrio entre porto e cidade

  • Portos de Galicia e a Fundación RIA traballan nun proxecto para transformar a fronte marítima da Pobra do Caramiñal, equilibrando o seu uso urbano e portuario.

A fronte marítima da Pobra do Caramiñal está a piques de redefinir a súa relación coa cidade e o porto. O proxecto, liderado por Portos de Galicia en colaboración coa Fundación RIA —encabezada polo arquitecto David Chipperfield— e a Fundación MOP (Marta Ortega Pérez), busca reorganizar e humanizar este espazo crave, mellorando a súa integración no núcleo urbano.

O deseño parte dun estudo realizado pola Fundación RIA xunto coa Axencia Galega de Infraestruturas (AXI), centrado na estrada AC-305 e o seu impacto na estrutura urbana. O obxectivo é claro: devolver protagonismo ao cidadán, integrando a fronte marítima como un espazo vivo e funcional que combine usos portuarios, comerciais e recreativos.

Un dos puntos destacados da reunión entre o presidente de Portos de Galicia, José Antonio Álvarez, e o director da Fundación RIA, foi o proceso de reversión de terreos portuarios innecesarios á Administración Xeral do Estado. Neste contexto, o peirao da Pobra é unha peza crave para redefinir a relación entre porto e cidade, converténdoo nun espazo máis accesible e atractivo.

O proxecto enmárcase nunha tendencia crecente de humanización de espazos marítimos en Europa, onde a coexistencia entre actividade portuaria e desenvolvemento urbano é un desafío. Na Pobra, o equilibrio será esencial para manter a actividade económica vinculada ao porto, que é fundamental para a pesca e o comercio local, á vez que se fomenta a vida social e turística da zona.

Desde o sector marítimo, esta iniciativa xera expectativas ao abrir a porta a novos modelos de xestión do espazo portuario en Galicia. Non só busca optimizar o uso do terreo, senón tamén promover unha convivencia harmónica entre os sectores económico, social e ambiental.

En palabras do equipo técnico de RIA, a clave radica en deseñar unha planificación que “conecte a identidade histórica da Pobra cun futuro sostible”. Este enfoque é tamén apoiado pola Fundación MOP, que aposta por unha visión de integración entre infraestruturas e cidadanía, apoiándose en principios de sustentabilidade e deseño innovador.

O resultado final non será só unha reorganización do espazo, senón un modelo que podería replicarse noutros portos galegos. Con este proxecto, A Pobra do Caramiñal posiciónase como un laboratorio de boas prácticas en planificación marítima, reflectindo o potencial da colaboración público-privada para transformar as contornas costeiras en espazos máis habitables e dinámicos.