Os sobreviventes do Argos Xeorxia, catro deles galegos, chegarán a terra esta tarde

  • Mentres continúan as procuras dos mariñeiros desaparecidos, os sobreviventes chegarán esta tarde a terra nas Malvinas.

Dos 9 falecidos no naufraxio do pesqueiro nas Malvinas, dúas eran galegos, de Vigo e Baiona. Outros dous galegos, de Noia e Ribeira, seguen desaparecidos e outros catro están entre os 14 sobreviventes. O delegado do Goberno en Galicia dixo que se é necesario mobilizarase un avión para a súa repatriación. Malvinas decidirá hoxe se continúa coa procura na zona do naufraxio.

Cando o palangreiro de 54 metros de eslora Argos Xeorxia partiu en busca da prezada pescada negra levaba a bordo a 27 tripulantes. Deles, oito eran galegos. Dous deles faleceron no naufraxio a 170 millas das Malvinas. A outros dous, aínda se lles busca a tal hora. Os outros catro viaxan nun barco cara á capital das illas, en bo estado xeral aínda que con algunha lesión leve e seguro, a angustia do vivido en alta mar, o naufraxio dun buque tecnoloxicamente punteiro e máis de 15 horas zurrados polo mar nunha lancha salvavidas, entre ventos de forza 7 e ondas de máis de sete metros de altura.

Os catro sobreviventes galegos son o capitán do barco, José Saborido Rey; o primeiro oficial, Ramón Home, e o xefe de máquinas, Ramón García, os tres de Ribeira. A eles súmase o pontevedrés Francisco Gondar, segundo oficial a bordo.

( Foto LVG: De izquierda a derecha y de arriba a abajo: César Acevedo, patrón de pesca;  Antonio Barreiro, segundo ingeniero; Ramón Hombre, primer oficial; José Saborido, el capitán; Ramón García, jefe de máquinas; Juan Antonio García Rey y Santiago Leyenda, el cocinero)

Agora mesmo aínda a operativo busca na zona do naufraxio a catro mariñeiros, dous deles galegos. Trátase de Juan Antonio García Rey e Antonio Barreiro. García Rey, de Ribeira, embarcara por primeira vez no Argos Xeorxia para adestrarse e en breves datas ía relevar a un xefe de máquinas que está a punto xa de xubilarse. Barreiro, natural de Noia, ten 53 anos e estaba casado e con dous fillos.

Os dous falecidos galegos, entre esa lista de 9 tripulantes mortos, son o patrón de pesca, César Acevedo, de Vigo, e o cociñeiro, Santiago Leyenda, de Baiona.

Pedro Blanco, delegado do Goberno en Galicia, compareceu na mañá deste mércores na Coruña para dar os últimos datos sobre o naufraxio do Argos Xeorxia en Malvinas. Blanco comezou a súa intervención facendo un balance dos afectados. «Son 27 tripulantes: 10 deles españois, 8 rusos, 5 indonesios, 2 uruguaios e 2 peruanos», apuntou Blanco, que detallou que hai 14 sobreviventes, «que presentan lesións leves». Aos catro galegos súmanse un de Barcelona e unha de Albacete, a bióloga Amparo Burguillos.

«Segundo o que nos transmite a Autoridade Marítima de Malvinas, co que podemos saber, e con todas as cautelas, nestes momentos o pesqueiros Porto Toro e a patrulleira inglesa diríxense a porto Stanley nas Illas Malvinas, con 14 sobreviventes e 9 falecidos. A previsión é que cheguen ao redor das seis da tarde, hora española, aínda que pode variar», declarou o delegado do Goberno. Os rescatados serán atendidos no Hospital King Edward VII Memorial, «aínda que o que nos trasladan é que se atopan ben, con algunha lesión leve», apuntou Blanco, que sinalou que «continúa a procura, con medios aéreos, axudados por imaxes vía satélite». Con todo, ás 12.00 horas deste mércores había unha reunión en Malvinas para determinar a continuación do operativo.

Blanco especificou que o martes a Autoridade Marítima das illas Malvinas comunicoulles que o pesqueiro Argos Xeorxia, con bandeira británica da illa de Santa Elena, sufrira unha vía de auga e estábase afundindo, a unhas 170 millas da costa. O delegado do Goberno aclarou que o barco foi o que deu o aviso a través de radio. «A última comunicación que se tivo co pesqueiro foi cando os tripulantes avisan que van abandonar o barco e vanse a introducir en tres balsas salvavidas», detallou.

Blanco tamén indicou que segundo o que lles traslada Salvamento de Malvinas, «as condicións meteorolóxicas eran moi desfavorables, con ventos de 35 nós e ondas de ata 8 metros, polo que a operación de rescate é moi complexa». Tras recibir o aviso de naufraxio foi o Centro de Coordinación Marítima de Malvinas o que deu parte aos pesqueiros que faenan na zona, «entre eles o Robin M. Le, barco da armadora galega Lafonia, e o chileno Porto Toro. Ademais, mobiliza a patrulleira de vixilancia Lilibet, así como medios aéreos (un avión)».

Sobre o dispositivo, Blanco quixo deixar claro que «o dirixe a Autoridade Marítima de Illas Malvinas, que son os que nos veñen informando. Quero aproveitar para agradecerlles o traballo, dedicación e empeño que están a mostrar». Tamén sinalou que «desde o primeiro momento, desde a Delegación do Goberno, co apoio das Subdelegacións, traballamos en coordinación cos Ministerios de Transportes, Pesca e Exteriores».

O delegado do Goberno apuntou que «tamén abrimos unha canle de comunicación coas familias e eu mesmo falei persoalmente con todas elas, co compromiso de seguir informándolles das novidades do rescate». Sobre esa conversación engadiu que lles trasladou a solidariedade e o afecto do Goberno, «e a nosa disposición do que necesiten. O pésame ás familias dos falecidos e toda a esperanza para as familias das persoas que seguimos buscando».

Igualmente, Blanco indicou que mantivo contacto toda a xornada do martes coa Xunta «para explicarlle as novidades do operativo de procura e rescate» e que tamén falou cos alcaldes dos municipios de residencia dos tripulantes galegos.

Repatriación

Sobre os falecidos, o delegado do Goberno apuntou que van falar co armador para a repatriación. «O Goberno pon todos os medios ao seu alcance. En función do que estableza o armador, o Goberno fretaría un avión para adiantar a repatriación. Para iso están activadas as embaixadas de Gran Bretaña, Arxentina e Uruguai». Sobre este punto, sinalou que non se vai a escatimar ningún esforzo e que, se fixese falta «poñeriamos un voo para traerlles a España, dado que desde Porto Stanley non existe voo comercial para poder chegar aquí».

Os concellos de Vigo e de Baiona decretaron cada un un día de loito en homenaxe aos seus veciños falecidos no naufraxio.

Causas do naufraxio

Sobre as causas do naufraxio, o delegado do Goberno en Galicia indicou que «polo momento, descoñécense as causas», pero que «parece que o provocou unha vía de auga aberta no casco do buque». «Como comprenderán, todos os nosos esforzos están nas últimas horas postos na procura e rescate dos mariñeiros do barco». Igualmente, aclarou que «evidentemente, realizarase unha investigación do sucedido». Así mesmo, manifestou que unha vez os sobreviventes cheguen a terra o seu testemuño poderá aclarar o ocorrido.

O Argos Xeorxia, propiedade da empresa Argos Froyanes —unha sociedade formada pola británica Argos e a norueguesa Ervik Havfiske— acababa de descargar no porto da capital das illas Malvinas e regresaba ao caladoiro para retomar as súas actividades de pesca dirixida á pescada negra ou róubao de profundidade. Polo momento descoñécense as causas que provocaron a vía de auga que acabou chegando a pique a un dos buques máis tecnoloxicamente avanzados da frota pesqueira, saído do estaleiro no 2018 e equipado cun «cinto de xeo» de aceiro para navegar en zonas xeadas como a Antártida.