- A modificación do Real Decreto 502/2022 busca equilibrar a sustentabilidade pesqueira e a competitividade da frota española fronte a terceiros países, protexendo o sector.
O Consello de Ministros aprobou unha modificación do Real Decreto 502/2022 que regula a actividade pesqueira nos caladoiros nacionais e augas internacionais, aliñándose coa Lei de Pesca Sostible de 2023. Este cambio ten como obxectivo asegurar unha xestión máis sostible dos recursos pesqueiros, protexendo á frota española e, en especial, a Galicia, unha rexión con forte tradición no sector.
Este axuste normativo é crucial para a comunidade pesqueira galega, que opera tanto no Atlántico como no Índico. As novas medidas, que inclúen a asignación de cotas individuais para especies como o atún patudo e a tintorera, permitirán evitar a sobreexplotación de recursos pesqueiros clave, garantindo a súa preservación. Ademais, a normativa prorroga ata 2026 a excepción temporal de descanso semanal para a frota de rasco no Cantábrico e Noroeste, o que ofrece aos pescadores galegos unha marxe necesaria para axustar a súa actividade e manter a súa viabilidade económica.
Xestión de cotas e competencia internacional
O decreto tamén reforza a xestión das cotas pesqueiras, asignando de maneira máis eficiente os recursos dispoñibles e respondendo as decisións adoptadas por organismos internacionais como a Comisión Internacional para a Conservación do Atún do Atlántico (ICCAT). Esta iniciativa beneficiará á frota de atuneros e palangreiros galegos, permitindo unha maior competitividade fronte a terceiros países, cuxas regulacións ambientais son menos estritas.
O novo marco regula ademais unha reserva de cotas para enfrontar imprevistos, como o esgotamento de stocks ou a paralización de frotas, unha medida que, aínda que controvertida, busca asegurar a sustentabilidade dos recursos e cumprir cos compromisos internacionais en materia pesqueira.
En resumo, esta modificación lexislativa representa un paso importante para fortalecer a pesca sostible en España, protexer á frota galega e garantir a competitividade da industria pesqueira nunha contorna internacional cada vez máis esixente.