- Os portos exteriores de Ferrol e A Coruña buscan atraer novas industrias para atender a crecente demanda do sector eólico
Os portos de Ferrol e A Coruña perfílanse como actores estratéxicos no impulso da enerxía eólica mariña en España. As estruturas que sosteñen os aeroxeradores en alta mar requiren amplos espazos tanto para a súa fabricación como para a súa manipulación. Co fin de adecuar estas instalacións portuarias e convertelas en centros loxísticos clave para o sector, o Ministerio de Transición Ecolóxica decidiu poñer en marcha un programa de axudas económicas. O pasado venres, abriuse unha consulta pública para definir as condicións que rexerán estas axudas, aberta a suxestións ata o día 27 do mes en curso.
O Goberno destaca que, debido á profundidade da plataforma continental en España, os parques eólicos mariños deberán ser construídos sobre estruturas flotantes, o que implica a necesidade de instalacións portuarias cunha infraestrutura de gran capacidade. Estas instalacións deberán dispoñer de espazos adecuados en termos de lonxitude de peiraos, superficie e calado, dado o tamaño e a complexidade dos compoñentes que deben ser manipulados.
O porto exterior de Ferrol, que xa foi escenario da ensamblaxe dun dos aeroxeradores do parque portugués Windfloat Atlantic, e o da Coruña, xa recibiron solicitudes de empresas interesadas en expandir as súas capacidades para satisfacer a futura demanda do sector eólico mariño.
De acordo con o Ministerio que encabeza Teresa Ribeira, os portos desempeñarán un papel crucial na ensamblaxe de plataformas flotantes e outros compoñentes, como pas e tramos de torres. Estes compoñentes almacenaríanse en grandes chairas, se ensamblarían e logo serían botados ao mar. Para iso, necesitaranse guindastres de gran capacidade, amplas áreas de traballo e peiraos con centos de metros de liña de atracada. Ademais, estes servizos portuarios complementaríanse coa xestión de compoñentes e repostos, a carga e descarga de buques especializados na instalación e operación dos parques mariños, así como co uso de equipos de transporte e guindastres móbiles.
Así mesmo, prevese que estas instalacións portuarias actúen no futuro como centros loxísticos para a operación, mantemento e reparación dos parques eólicos mariños.