- A frota galega enfronta retos críticos no Gran Sol, a reforma da PPC e medidas fiscais mentres busca un equilibrio entre sustentabilidade e competitividade.
A pesca galega, co caladoiro do Gran Sol como un dos seus principais piares, atópase nunha encrucillada. Alfonso Villares, conselleiro do Mar, subliñou durante as XXVIII Xornadas Técnicas de Difusión do Sector Pesqueiro en Viveiro a necesidade de abordar con urxencia os desafíos da frota, desde a negociación de cotas ata a reforma da Política Pesqueira Común (PPC).
Cotas no Gran Sol: a clave da supervivencia
A frota galega depende en gran medida do caladoiro do Gran Sol, pero o modelo actual de negociación co Reino Unido resulta prexudicial para a rexión, segundo Villares. As amplas zonas CIEM (Consello Internacional para a Explotación do Mar), que inclúen augas sobreexplotadas por países do norte de Europa, distorsionan os indicadores e non reflicten adecuadamente o estado de especies crave como o xurelo e a cabala nas áreas 9A e 8C.
Villares pide maior axilidade e transparencia nas negociacións, ademais dun compromiso real por parte dos Estados para establecer límites de captura (TAC) sostibles e equitativos.
Reforma da PPC e o Pacto Verde Europeo
A reforma da PPC é outra fronte inmediata para Galicia. O conselleiro avoga por adaptar as políticas pesqueiras aos obxectivos do Pacto Verde Europeo, que esixe un equilibrio entre sustentabilidade e crecemento económico. Segundo Villares, garantir niveis máximos sostibles de produción non só protexe os recursos pesqueiros, senón que tamén asegura a seguridade alimentaria e o benestar socioeconómico das comunidades costeiras.
A Estratexia de Economía Azul de Galicia, aprobada recentemente, reforza este compromiso, posicionando á rexión como referente internacional na protección do medio mariño e a biodiversidade, mentres impulsa a competitividade do sector.
Medidas fiscais e consumo de produtos do mar
En liña coas políticas europeas para crear sistemas alimentarios sostibles, Villares critica que o Goberno central non reducise o IVE dos produtos do mar. Esta medida, implementada con éxito en países como Portugal, podería incentivar o consumo e fortalecer ao sector.
Doutra banda, o conselleiro defendeu o mantemento da bonificación do gasóleo para máis de 4.000 barcos galegos. Ante a proposta de retirada deste beneficio fiscal por parte da Comisión Europea, Villares insistiu na necesidade de aplicar medidas progresivas e baseadas en estudos para descarbonizar o sector sen comprometer a súa viabilidade económica.
Un futuro entre sustentabilidade e competitividade
Galicia enfróntase ao reto de equilibrar sustentabilidade e crecemento nun contexto global marcado por esixencias ambientais e económicas. A defensa dos seus intereses no Gran Sol, a adaptación á PPC e as medidas fiscais serán determinantes para asegurar o futuro da pesca galega e a súa posición como líder no ámbito marítimo europeo.