- Javier Noriega e José Carlos Escribano repasan a lista de infraestruturassingulares e proxectos que impulsarían ocrecemento azul na provincia e na comunidade autónoma
O presidente da Agrupación industrial Marítima-Marino de Andalucíah
(CMMA), Javier I. Noriega Hernández, e o seu homólogo na Cámara Oficial de Comercio, Industria, Servizos e Navegación de Málaga, José Carlos Escribano, analizaron hoxe nunha reunión que mantiveron na sede da institución cameral as claves e proxectos fundamentais da Economía Azul para a provincia, ademais de repasar o seu potencial impacto no desenvolvemento e a creación de prosperidade nos subsectores
marítimo-mariños. Así mesmo, Escribano reuniuse co Comité Executivo da
Agrupación industrial, cuxa sesión se celebrou na mañá deste venres, 26 de xullo, na sede da Cámara.
Entre eses proxectos e infraestruturas singulares ou tractoras destacan a
construción de polos azuis nos portos de interese xeral e deportivos de Málaga e
Andalucía para dinamizar ás empresas do sector dos mares e océanos que traballan
na provincia. No caso da cidade, ese polo azul podería ir vinculado ao Instituto
Español de Oceanografía (IEO), e ser un exemplo de transferencia de coñecementos
entre os grupos de investigación e as empresas para, ademais, converterse en punta de lanza do I+D+i. “Habemos de crear ou impulsar un ecosistema da innovación tecnolóxica do mar”, explicou Noriega, quen lembrou, en canto a innovación e
experimentación relacionada coa economía dos mares, que xa funcionan a
Plataforma Continental de Canarias (PLOCAN), unha referencia internacional do I+D+i azul; ou o Centro de Investigación Marítima e Alimentaria (AZTI) do País Vasco,
especializado no mar. Tamén destacou Noriega a importancia dunha piscina
profunda, unha antiga proposta de moitos dos clubs de mergullo da provincia. Así,
a Economía Azul supón o 2,7% do PIB das Illas Canarias, e xera ao redor de 18.000
empregos. No caso do País Vasco, a aposta pola innovación azul tamén foi
moi importante grazas a AZTI, Málaga
entidade sen ánimo de lucro cuxo fin é o impulso ambiental, meteorolóxico e
oceanográfico da comunidade e que, nun cuarto de século de vida, efectuou
importantes investigacións relacionadas co mar.
(Primeira fila, 2• pola derechita: Javier Noriega, presidente do Cluster Marítimo de Andalucía, e 3• José Carlos Escribano, presidente Cámara Comercio de Málaga)
José Carlos Escribano, pola súa banda, lembrou que este sector xera en Andalucía
Qmáis de 300.000 postos de traballo, de modo que un de cada dez empregos
está vinculado a este sector, que achega ao redor de 17.000 millóns de euros. “É
fundamental para Málaga volver a mirada ao mar, para poñer en valor a súa riqueza e a
gran cantidade de activos vinculados a el – económicos, empresariais, turísticos e
culturais-, reunidos baixo este concepto de Economía Azul, dada a especial relación da
provincia co medio mariño ao longo de toda a súa historia e co que a Cámara sente
tamén moi vinculada”, apuntou o presidente da Cámara de Comercio
de Málaga.
Infraestruturas singulares
O presidente do CMMA indicou, así mesmo, o seguinte: “Estas e outras
infraestruturas singulares que poidan crearse xerarán moitísimo emprego de calidade, ben remunerado e estable para os mozos andaluces na economía dos
mares, porque o mar é un horizonte de futuro para eles, creando un mañá
compartido de prosperidade”. Noriega insistiu na importancia de volver a mirada
ao mar, como xa fixeron Andalucía coa Estratexia de Economía Azul Sostible
liderada pola Consellería do ramo, presidida por Ramón Fernández-Pacheco, tamén
portavoz do Goberno andaluz, ou a Deputación Provincial de Málaga coa Senda Azul, proxectos ambos os esenciais aos que contribuíu a agrupación industrial cos seus expertos, todos eles implicados en empresas sostibles, tecnolóxicas e innovadoras.
Noriega é tamén presidente da Comisión de Economía Azul da Cámara de Comercio de Málaga e, ademais de encomiar o papel que xogou esta entidade na historia marítima da cidade e o seu apoio constante ás empresas malagueñas e resaltar a vinculación da institución coa navegación, lembrou a importancia do Turismo Azul en Málaga. “A excelencia é sen dúbida a marca do sector, pero habemos de seguir crecendo en políticas transversais de sustentabilidade e observar cada vez con máis atención as experiencias relacionadas co gozar do lecer, a natureza, a aventura e os deportes náuticos, como o turismo de mergullo e a vela”.