- Actualizacion
O pesqueiro Argos Xeorxia, con 27 tripulantes a bordo, afundiuse na madrugada do martes a unhas 170 millas ao este-sueste do porto de Stanley, nas Illas Malvinas. Entre os tripulantes, atopábanse 10 españois, dos cales polo menos cinco eran galegos. As duras condicións marítimas e a distancia da costa dificultaron enormemente os labores de rescate. A día de hoxe, confirmouse a morte de seis mariñeiros, o rescate con vida de catorce e a desaparición doutros sete.
Evacuación e rescate
O Argos Xeorxia, de bandeira de Santa Helena, lanzou unha mensaxe de auxilio debido a unha vía de auga provocada por unha tormenta. No momento do incidente, rexistrábanse ventos de 35 nós e ondas de entre 5 e 6 metros. #Ante a emerxencia, a tripulación abandonou o barco en tres balsas salvavidas. Con todo, ao non estar unha delas completamente inchada, concentráronse nos dous restantes.
O operativo de rescate contou coa colaboración de varios barcos e medios aéreos. A patrulleira de pesca das Illas Malvinas rescatou a 13 sobreviventes dunha das balsas á deriva. Outros pesqueiros tamén participaron na procura, localizando dous corpos sen vida e outro tripulante morto xunto a un vivo.
Nacionalidades e detalles da tripulación
A tripulación estaba composta por 27 mariñeiros: 10 españois (cinco galegos), oito rusos, dous uruguaios, dous peruanos e cinco indonesios. Entre os españois, figuraban o patrón de pesca, o cociñeiro, dous operarios de máquinas e dous observadores científicos. Os galegos a bordo incluían ao patrón de pesca, o capitán, o primeiro oficial, o xefe de máquinas e a súa substitución, todos de Ribeira. Destes cinco, polo menos tres foron rescatados con vida.
Condicións de rescate
As condicións meteorolóxicas na zona foron extremadamente adversas, con ventos de 35 nós e ondas de ata 8 metros, o que dificultou o rescate. Ademais, a posición do naufraxio, a 170 millas da costa, limitou o tempo de operación dos medios aéreos despregados.
Operativo de rescate
O goberno das Illas Malvinas, xunto co de Xeorxia do Sur e as Illas Sandwich do Sur, e a Axencia de Gardacostas e Marítima do Reino Unido, coordinaron o operativo de rescate. Entre os recursos despregados inclúense helicópteros BFSAI A-400 e BFSAI de procura e rescate, así como dous buques de pesca e a patrulleira FPV Lilibet.
Un dos pesqueiros que acudiu ao rescate é o Robin M. Le, da armadora Lafonia, con sede no Morrazo. Este buque estaba a realizar unha campaña prospectiva na zona e desviouse para asistir nos labores de rescate.
Contexto do buque
O Argos Xeorxia, un palangreiro conxelador, pertence á frota da compañía Argos Froyanes, unha sociedade británico-norueguesa propiedade de Argos e Ervik Havfiske. Construído en Turquía, é un dos buques máis tecnoloxicamente avanzados da industria pesqueira.
Conclusión
O naufraxio do Argos Xeorxia representa unha traxedia para as familias dos mariñeiros, especialmente en Galicia. As operacións de rescate continúan en condicións difíciles, coa esperanza de atopar aos mariñeiros desaparecidos. A comunidade marítima e as familias dos tripulantes viven momentos de angustia e espera, mentres o mundo observa con preocupación e solidariedade.