A campaña ten como obxectivo levar os peixes, mariscos e conservas aos fogares, pois son fundamentais para a saúde e a calidade de vida, especialmente nestas festividades. Os mercados vinculados coas festas e os torneos e carreiras convértense en protagonistas dunha promoción que visitou xa máis de 400 municipios galegos e do resto de España.
A iniciativa GALICIA SABE AMAR da Consellería do Mar enfocou os seus esforzos na promoción dos mellores sabores dos produtos do mar en toda a comunidade autónoma durante o peche do ano 2023. As foodtrucks dirixiron os seus roteiros a destinos con actividades festivas e eventos deportivos, situando a saúde e a sa competencia como a antesala perfecta aos propósitos de aninovo, destacando novamente a importancia da alimentación neste contexto.
Tras superar os 400 municipios en Galicia e outras partes de España, conquistando os padais de máis de 400.000 persoas cos seus petiscos de peixes, mariscos e conservas, a campaña orientouse cara a eventos relacionados co Nadal e o deporte nos últimos días do ano. Desde campionatos provinciais de campo a través ata partidos da Copa do Rey, a iniciativa conectouse con actividades que celebran a saúde e o espírito competitivo.
O obxectivo da Xunta de Galicia é resaltar os produtos pesqueiros e o arduo traballo dos profesionais do mar, xa que contribúen a garantir unha alimentación fundamental para a saúde e mellorar a calidade de vida dos consumidores. Outras citas deportivas relacionadas co Nadal levaron as foodtrucks a diversas localidades, consolidando aínda máis a presenza da campaña.
Destinos como Lalín e Porto do Son sumáronse a GALICIA SABE AMAR con eventos deportivos vinculados ao Nadal e a campaña tamén chegou a municipios como Mesía, Mos, Xove e Marín, así como a eventos deportivos como a VIII Run Foz Run Nadal, o Trofeo de Nadal Atletismo Barbanza e a XII Carreira e Andaina Popular do Nadal da Rúa.
Eventos como a I Marcha Interxeneracional San Silvestre de Ribadeo e o I Torneo Solidario de Fútbol sala do Concello de Touro uníronse á celebración, xunto co Callo Fest de San Ciprián, o mercado de Nadal de Muimenta e as probas deportivas de San Silvestre en Muros, Fene e Castrelo de Miño, así como a XVIII Carreira de Fin de Ano 10 kms de Ares. Todos estes lugares convértense en escenarios ideais para promover os produtos da pesca, o marisqueo e a acuicultura galegas.
As propiedades gastronómicas e nutricionais dos alimentos pesqueiros están sobradamente probadas e forman parte dunha dieta atlántica sinónimo dun modo de vida equilibrado e saudable, contribuíndo á lonxevidade dos cidadáns galegos. Galicia ostenta o segundo posto en poboación con maior esperanza de vida en España.
Fonte de Omega-3, vitaminas D e B, ferro, potasio, iodo e calcio, os peixes e mariscos son alimentos con importantes valores nutricionais e cunha pegada de carbono das máis baixas entre os produtos dispoñibles no mercado. A Xunta de Galicia continuará promovendo o consumo de peixes, mariscos e conservas entre todos os galegos e máis aló da comunidade, incrementando a presenza das empresas do sector en feiras e salóns alimentarios onde o mar de Galicia xa é sinónimo da máis alta calidade.
Ademais das campañas xenéricas impulsadas pola Xunta, súmanse outras específicas de produtos, tanto do sector como da Administración, poñendo en valor recursos como a pescada, o bonito do norte, a centola, o polbo, os mariscos ou o mexillón, entre outros. Todo este traballo ten como obxectivo que os profesionais do mar conten con mellores ingresos e que a actividade poida perpetuarse no futuro, sendo atractiva para as novas xeracións.
A aspiración final é que as novas xeracións vexan que o sector marítimo-pesqueiro é unha opción profesional sólida e que Galicia manteña o seu papel de referente español e europeo na produción e comercialización de produtos do mar. Este impulso económico é vital, xa que as campañas de promoción para impulsar os prezos dos produtos do mar subliñan que consumir este tipo de alimentos é unha dos mellores investimentos que se poden facer como sociedade. Ao facelo, contribúese a mellorar a saúde e afórrase en gasto sanitario, fomentando a sustentabilidade e a economía, especialmente a nivel local.
Ao adquirir peixes e mariscos frescos ou calquera dos produtos transformados ou acuícolas desta proteína mariña, non só estanse promovendo hábitos de vida máis saudables, senón que tamén se apoia o traballo das mulleres e homes que saen ao mar diariamente para que este nutritivo recurso non falte en ningunha mesa.
Este xesto de apoio apoia aos profesionais dun sector que en Galicia ten un gran peso, xa que o 91% das actividades económicas da comunidade están relacionadas coa pesca e a cadea mar-industria. As exportacións galegas de produtos do mar superaron o ano pasado os 2.700 millóns de euros, marcando un fito na historia.
As máis de 60 lonxas galegas poxan unha variedade de peixes, mariscos, crustáceos, algas ou equinodermos que ofrecen aos consumidores diversas opcións para levar aos seus fogares cada día, cumprindo coas recomendacións sanitarias de consumir polo menos tres ou catro racións desta proteína á semana. Como resultado destas accións, as cotizacións nas lonxas galegas encadearon varios máximos históricos nos últimos anos.
En 2022, o prezo medio alcanzou os 3,26 euros por quilo, cifra un 30% superior á media da serie histórica, que se remonta ao ano 2002. O aumento nos ingresos e a rendibilidade da actividade permitiu amortecer as dificultades económicas derivadas da guerra en Ucraína e da inflación.
Por iso, o consumidor actual atopa no sector extractivo e a industria transformadora a confianza necesaria para obter un produto de calidade, respectuoso coa contorna e xerador dun gran número de empregos. Só a cadea mar-industria galega dá traballo directamente a 40.000 persoas.