Galicia redobra a súa aposta polo sector marítimo en 2025

  • A Xunta incrementa un 80% os fondos para potenciar a comercialización, internacionalización e innovación en pesca e acuicultura galegas.

A Xunta de Galicia dá un paso definitivo na súa estratexia de valorización do sector marítimo-pesqueiro e acuícola ao anunciar un aumento do 80% nos fondos destinados á comercialización, alcanzando os 20 millóns de euros en 2025. Este compromiso, presentado no Parlamento por Antonio Basanta, director xeral de Pesca, Acuicultura e Innovación Tecnolóxica, consolida a Galicia como un referente en innovación, sustentabilidade e internacionalización do sector.

Unha campaña global con selo galego

Entre as iniciativas destacadas figura a campaña Galicia Sabe AMAR, que evolucionou máis aló das populares foodtrucks, con presenza en máis de 100 eventos e feiras internacionais. En 2025, ampliaranse as actividades en mercados locais, con xornadas educativas sobre produtos do mar, convenios con asociacións como ANFACO e o @Consello Regulador do Mexillón de Galicia, e colaboracións coa Agrupación industrial de Alimentación de Galicia.

Esta aposta non se limita ao consumo interno. A Xunta busca consolidar a marca Galicia no exterior, participando en eventos globais como PLMA Chicago e Fancy Food Las Vegas e explorando oportunidades comerciais en Estados Unidos, China e Corea.

Acuicultura: motor de innovación

O sector acuícola recibirá un impulso especial cun investimento de máis de 900.000 euros, financiada en parte polos fondos europeos FEMPA. Entre os seis proxectos aprobados destacan:

  • OctoDiet, orientado a crear dietas sostibles para o polbo común.
  • VACALOR, que investiga vacinas orais para rodaballo.
  • MICROCOOL, centrado en microalgas para alimentación acuícola.

Outros proxectos abordan a mellora tecnolóxica en cultivos como o linguado senegalés e o mero gris, en colaboración con universidades galegas e empresas punteiras como Nova Pescanova.

Un modelo exportable

O incremento orzamentario e a diversidade de iniciativas reflicten unha visión integral: fortalecer o mercado interno mentres se posiciona a Galicia como líder internacional en sustentabilidade e innovación marítimo-pesqueira. En palabras de Basanta, estas accións “garanten a competitividade dos nosos produtos nun mercado global cada vez máis esixente”.

Con este novo enfoque, Galicia reafirma o seu compromiso cun sector crave para a súa economía e cultura, sentando as bases para un crecemento sólido e sostible.