- O conselleiro Alfonso Villares resalta a calidade e sustentabilidade dos produtos galegos no mercado internacional, destacando o seu compromiso coa seguridade alimentaria.
No marco de clausúraa da campaña de promoción de especies pesqueiras organizada por Interfish-España, o conselleiro do Mar, Alfonso Villares, subliñou a capacidade de Galicia para posicionarse no mercado internacional como provedor de alimentos de alta calidade, obtidos de maneira responsable e sostible, garantindo a seguridade alimentaria. Este evento levou a cabo na Feira Auténtica Premium Food Fest, que concluíu hoxe en Sevilla.
Villares destacou a importancia desta iniciativa, que conta co respaldo da Xunta de Galicia, como parte dun esforzo continuo por concienciar á poboación sobre o valor nutricional e a versatilidade gastronómica dos produtos do mar galegos. Ademais, búscase reverter a tendencia negativa no consumo destes produtos e protexer a economía vinculada á cadea mar-industria. O conselleiro salientou que a frota de palangre galega opera con métodos selectivos que aseguran capturas de alta calidade, o que se traduce nun elevado valor comercial.
A frota de palangre, que opera en augas nacionais, está composta por 50 embarcacións, representando o 12% da frota total, e emprega a máis de 490 profesionais. En augas internacionais, o número de barcos ascende a 74, con máis de 520 traballadores. En total, Galicia conta con 124 buques, que dan emprego a máis de 1.000 persoas.
Villares tamén recoñeceu a Interfish-España como unha entidade crave na defensa dos intereses económicos, sociais e ambientais do sector pesqueiro, que é fundamental en Europa. Fundada en 2019, Interfish-España representa a toda a cadea de valor dos produtos do mar, incluíndo o sector extractivo, transformador e comercializador. A organización aglutina o 99% da representatividade do sector pesqueiro, cunha produción total de 42.000 toneladas de especies como a quenlla, o peixe espada e o marraxo en 2023.
A Consellería do Mar mantén unha estreita colaboración con Interfish, centrada na valorización dos produtos pesqueiros, a promoción da responsabilidade social e o desenvolvemento de iniciativas de investigación e desenvolvemento. Este ano, asinouse un convenio de colaboración para coordinar accións de promoción e mellorar a comercialización das especies representadas por Interfish, que inclúe ás OPP palangreiras e a industria transformadora a través de Conxemar.
O evento de clausura foi inaugurado polo presidente de Interfish-España, Carlos Martín Fragueiro, e contou coa presentación da campaña promocional, así como intervencións do conselleiro do Mar e da secretaria xeral de Pesca do Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación, Isabel Artime. A xornada concluíu cun showcooking e degustación de receitas elaboradas con quenlla, marraxo e peixe espada, aproveitando a tempada alta de consumo debido ao turismo na costa.