- A Xunta de Galicia lanza unha campaña de 1,6 millóns de euros para promocionar o peixe e marisco galego en todo o país, mentres critica a falta de apoio do Goberno central na redución do IVE e a promoción do consumo de produtos do mar.
Nun esforzo por destacar a calidade e tradición dos seus produtos pesqueiros, a Xunta de Galicia anunciou unha ambiciosa campaña de promoción que se estenderá ata 2027. Esta iniciativa, cun investimento de 1,6 millóns de euros, busca difundir as excelencias do peixe e marisco galego a través da rotulación dun centenar de vehículos de transporte por estrada que percorrerán todo o territorio nacional. A campaña enmárcase dentro da estratexia “Galicia Sabe Amar”, que xa foi recoñecida polo seu impacto positivo na promoción dos produtos do mar galegos.
O conselleiro do Mar, Alfonso Villares, durante a súa visita ás instalacións da empresa Galmar en Lugo, destacou a importancia destas accións para empresas locais e para toda a cadea mar-industria, especialmente nun contexto de descenso do consumo de produtos pesqueiros. Segundo datos do Ministerio de Agricultura, Pesca e Alimentación, os fogares españois han reducido a compra de peixe nun 15,7% no último ano, sendo o peixe fresco o máis afectado cunha caída do 16,6%.

Villares lamentou que, mentres Galicia reforza o seu compromiso co sector pesqueiro, o Goberno central non comparte esta liña de apoio. Criticou a negativa para reducir o IVE dos produtos do mar e a falta de promoción do consumo de peixe, marisco e conservas, demandas reiteradas polo sector. Ademais, expresou a súa preocupación por propostas que buscan reducir a presenza destes alimentos nos comedores escolares, lembrando que para moitas familias vulnerables, estes servizos son a principal fonte de acceso a produtos pesqueiros, esenciais polas súas propiedades nutricionais.
A empresa Galmar, dedicada principalmente á produción e comercialización de cefalópodos, especialmente polbo, é un exemplo do potencial do sector pesqueiro galego. Cunha forte aposta pola calidade e unha ampla variedade de produtos, Galmar abastece tanto á hostalería como a supermercados, e exporta a países como Italia, Países Baixos, Francia, Portugal e Xapón.
Esta iniciativa da Xunta súmase a outras accións recentes, como a campaña de publicidade lanzada en setembro de 2024, que por un custo de 1,33 millóns de euros, rotuló camións con imaxes de produtos do mar galegos para percorrer toda España durante 25 meses.
Con estas estratexias, Galicia busca non só manter, senón incrementar a presenza dos seus produtos pesqueiros no mercado nacional e internacional, resaltando a súa calidade e fomentando o seu consumo nun momento en que as tendencias apuntan a unha diminución na inxesta de peixe e marisco nos fogares españois.