- Galicia lidera a demanda na UE de recursos para unha descarbonización gradual e realista do sector pesqueiro, garantindo sustentabilidade e competitividade.
Galicia posiciónase como un referente na transición cara á descarbonización da frota pesqueira, no marco do II Foro Riazor Global Maritime Sustainability celebrado na Coruña. Neste evento, organizado pola Escola Técnica Superior de Náutica e Máquinas da Universidade da Coruña, reúnense durante dous días expertos e representantes de empresas do sector marítimo para debater sobre as novas tendencias e tecnoloxías que impulsarán a transición enerxética na pesca e a acuicultura.
O sector pesqueiro galego, un dos máis importantes de Europa, está a avogar por unha descarbonización que sexa gradual, realista e, sobre todo, asumible para as frotas. A transición cara a modelos enerxéticos máis sostibles non só implica un reto ambiental, senón tamén a necesidade de manter a competitividade e viabilidade económica dunha industria que xera máis de 650.000 millóns de euros e 4,5 millóns de empregos en toda Europa.
Galicia, integrada na plataforma europea para a descarbonización da pesca desde hai un ano, lidera a demanda de recursos financeiros na Comisión Europea para apoiar esta transición. A proposta busca definir unha folla de roteiro que inclúa o desenvolvemento de tecnoloxías adecuadas, a formación para as tripulacións e a substitución gradual de motores de combustión por alternativas máis limpas. Ademais, exponse a necesidade de infraestrutura para o abastecemento de combustibles sostibles en toda a costa galega.
O obxectivo é claro: alcanzar a neutralidade climática e converter a Galicia nun referente de portos ecolóxicos e tecnoloxías limpas no sector marítimo. Esta iniciativa enmárcase dentro da Axenda Sostible de Galicia, unha estratexia que impulsa o desenvolvemento tecnolóxico e económico das industrias marítimas, asegurando que os avances en sustentabilidade non comprometan a competitividade do sector.
No Foro destácanse tres áreas crave para esta transición: as novas tecnoloxías enerxéticas e combustibles sintéticos, os sistemas de propulsión de baixas emisións e as oportunidades laborais emerxentes no sector marítimo. Empresas líderes a nivel nacional e internacional están a participar activamente nestas discusións, mostrando o seu compromiso cun futuro máis sostible para a pesca e o transporte marítimo.
A demanda de Galicia neste ámbito non só céntrase na sustentabilidade ambiental, senón tamén na xustiza económica e na creación dun marco que permita a todas as frotas europeas adaptarse de maneira equitativa. A colaboración internacional é esencial para que a descarbonización do sector pesqueiro sexa unha realidade que beneficie tanto ao medio ambiente como ás comunidades costeiras que dependen desta industria.