Fragata rusa fondea sen permiso en Arousa alegando avaría e falta de provisións

  • O incidente do ‘Shtandart’ destaca a tensión entre as sancións internacionais contra Rusia e a necesidade de xestionar emerxencias marítimas, subliñando a importancia de manter a seguridade e o cumprimento da normativa internacional.

O capitán da fragata rusa “Shtandart”, unha réplica dun barco do século XVIII, xustificou o seu fondeo non autorizado na ría de Arousa alegando unha avaría técnica, falta de provisións e que o buque non tocou porto desde o 7 de xullo. Dúas patrulleiras da Garda Civil vixían a embarcación, que se atopa ancorada fronte á Illa desde o pasado venres.

Contexto internacional e resposta local

A Unión Europea ha imposto sancións severas contra Rusia tras a invasión de Ucraína, incluíndo a prohibición de entrada a portos comunitarios para buques de pavillón ruso. Aínda que o “Shtandart” é unha réplica histórica con fins didácticos, a súa presenza en augas galegas foi denunciada pola Asociación Galega de Axuda a Ucraína (AGA-Ucraína), impedíndolle atracar en Vigo e A Coruña antes de chegar a Arousa.

Medidas de control e comunicacións

Para controlar a situación, as autoridades despregaron dúas patrulleiras da Garda Civil e un helicóptero de Salvamento Marítimo que instou á tripulación para comunicarse con terra. Con todo, a Capitanía Marítima de Vilagarcía non recibiu ningunha solicitude de autorización para fondear na Illa, o que levou a ordenar que o barco levante áncoras.

Excepcións e alegacións do capitán

O capitán do “Shtandart”, Vladimir Martus, argumentou que o barco sofre unha avaría que lles impide manobrar e necesita reparacións, o cal é unha das excepcións contempladas polas sancións da UE. Martus tamén sinalou a falta de provisións e a necesidade urxente de avituallamiento. Ademais, destacou que o buque cambiou a súa bandeira ás Illas Cook o 6 de xuño e que non ten vínculos co goberno ruso, xa que o seu propietario é un cidadán da UE e a xestión do barco está a cargo dunha empresa rexistrada na Unión.

Reacción e controversias

A pesar das xustificacións do capitán, as asociacións de axuda a Ucraína consideran que o cambio de bandeira é un intento de evadir as sancións. A Capitanía Marítima ha ordenado ao “Shtandart” abandonar as augas territoriais españolas, ao que o capitán respondeu solicitando explicacións, alegando que tal instrución non respecta o dereito marítimo internacional.

Conclusión

Este incidente reflicte a tensión entre a aplicación de sancións internacionais e a xestión de situacións de emerxencia marítima. Mentres as autoridades españolas tentan facer cumprir as sancións da UE, a tripulación do “Shtandart” busca solucións para continuar a súa viaxe e asegurar a seguridade dos once tripulantes a bordo.