Estabilizan e non se afunde o pesqueiro Sempre Perla tras escorar no porto de Vigo

  • A rápida intervención dos remolcadores e a coordinación dos servizos portuarios evitaron que o pesqueiro Sempre Perla afundísese tras escorar perigosamente debido a unha descompensación de combustible e a falta de dragaxe no porto de Vigo.

O pesqueiro “Sempre Perla, un palangreiro con base en Burela pero pertencente a armadores de Santiago e Portugal, sufriu un incidente no porto de Vigo que o deixou a piques de afundirse. O feito ocorreu na madrugada do martes, ao redor das sete da mañá, cando o barco comezou a escorar no porto pesqueiro de Ou Berbés, onde habitualmente comercializa as súas capturas.

A embarcación, de 28 metros de eslora e aínda adscrita á Organización de Produtores Pesqueiros Porto de Burela (OPP-7), estaba a realizar tarefas de reposición na dársena 4 do porto. Segundo as primeiras informacións, a causa probable do incidente foi unha descompensación nos tanques de combustible, xa que se encheu en exceso o depósito de estribor, o que provocou que o barco se inclinase perigosamente cara a ese lado. Esta situación viuse agravada polas mareas vivas deses días.

O presidente do Porto de Vigo, Carlos Botana, desprazouse ao lugar dos feitos e confirmou que o problema podería orixinarse durante as tarefas de reposición. A medida que a mañá avanzaba, a escora do barco fíxose máis pronunciada, ata o punto en que a borda se aproximaba á auga. A quilla da Sempre Perla chegou a engancharse cos flotadores do porto, dificultando aínda máis a posibilidade de corrixir a súa posición mentres a marea seguía baixa.

Operación de rescate e estabilización

A intervención dos servizos de emerxencia foi clave para evitar que o barco se afundise. A Autoridade Portuaria de Vigo e a Capitanía Marítima coordinaron o despregamento de dous remolcadores que lograron manter a estabilidade do pesqueiro contra os peiraos. Ademais, despregouse unha barreira anticontaminación como medida preventiva para controlar posibles verteduras de combustible.

Co apoio dun guindastre desde terra, os traballos de estabilización da Sempre Perla culminaron ao mediodía, xusto cando subía a marea. Nese momento, os remolcadores conseguiron endereitar completamente a embarcación, que puido recuperar a súa posición normal.

Críticas e consecuencias

Un dos armadores do barco aproveitou para criticar a falta de dragaxe no porto, sinalando que este factor, sumado ás mareas vivas, contribuiría ao incidente. A quilla do pesqueiro tocou fondo debido á pouca profundidade na zona, o que, unido á sobrecarga de combustible nun dos tanques, provocou a inclinación do barco.

Afortunadamente, a rápida actuación dos servizos portuarios e o equipo de emerxencia evitaron maiores danos e conseguiron estabilizar o pesqueiro sen que se producisen verteduras ao mar nin danos significativos.

A “Sempre Perla” xa se atopa en condicións de volver ás súas actividades habituais no porto de Vigo, aínda que o incidente pon en relevo a importancia dun mantemento adecuado das infraestruturas portuarias e dun manexo preciso das operacións de reposición.