- O futuro incerto dos estaleiros do Barbanza ante a falta de apoio financeiro e a diminución de encargos de novos barcos
Na pintoresca costa de Barbanza, os estaleiros foron testemuñas de séculos de historia marítima, marcados pola artesanía na construción naval e a adaptación aos avances tecnolóxicos. Con todo, hoxe enfrontan unha crise sen precedentes que ameaza con poñer fin a unha tradición ancestral.
A falta de axudas e a ausencia dunha substitución xeracional constitúen os principais desafíos que enfrontan estes estaleiros. Ao longo dos anos, demostraron a súa capacidade para adaptarse ás demandas do mercado, empregando novos materiais e tecnoloxías sen perder a esencia da construción naval artesanal en madeira. Con todo, a crise que atravesa o sector pesqueiro ha deixado a estes estaleiros nunha situación precaria.
A dependencia das subvencións gobernamentais para a construción de barcos, especialmente os bateeiros, deixou aos estaleiros nunha posición vulnerable. A demora na convocatoria de novas axudas paralizou varios proxectos importantes, poñendo en perigo a estabilidade financeira destes negocios e levándoos a operar baixo mínimos.
A situación agrávase pola falta de investimento e a incerteza sobre o futuro do sector pesqueiro. A diminución dos encargos de novos barcos obrigou aos estaleiros para depender cada vez máis das reparacións para manterse á boia. Mesmo aqueles que lograron asegurar proxectos de construción naval, como Estaleiros Amado de Outes e Estaleiros Lojo, enfrontan desafíos adicionais debido á complexidade e a volatilidade do mercado.
A pesar dos esforzos por innovar, a falta de claridade sobre o futuro das subvencións e os criterios ambientais expón unha seria preocupación para o futuro destes estaleiros. A incerteza sobre como será a liña de axudas e a falta de definición en canto a contratos e axudas ameaza a estabilidade dos negocios e a viabilidade a longo prazo do sector.
O xerente de Asteleiros Triñanes Domínguez, Gerardo Triñanes, recoñece a dificultade de manter a actividade construtiva sen a certeza de recibir apoio financeiro. Outros estaleiros como Estaleiros Lojo viron unha diminución significativa nos encargos de novos barcos.
Aínda que algúns, como Estaleiros Amado de Outes, lograron atopar traballo en proxectos de construción naval, a incerteza persiste en canto á viabilidade a longo prazo do sector pesqueiro. O dono, Manuel David Amado Castiñeiras, destaca os desafíos cada vez maiores que enfrontan os pescadores e a falta de investimento no sector.
A pesar dos esforzos por innovar, como o deseño novo de bateeiro presentado por Gerardo Triñanes, a falta de claridade sobre o futuro das subvencións e os criterios ambientais expón unha seria preocupación para o futuro destes estaleiros.
Ramón Collazo, á fronte de Estaleiros Catoira, avoga por incentivos para a construción naval en madeira, sinalando o seu baixo impacto ambiental. Con todo, a falta de definición en canto a contratos e axudas ameaza a estabilidade do seu negocio e a doutros estaleiros da rexión.
Neste panorama sombrío, os estaleiros barbanceses loitan por manter viva unha tradición centenaria. Desde os desafíos financeiros ata a incerteza sobre o futuro do sector pesqueiro, enfrontan obstáculos importantes. Con todo, as voces dos empresarios do sector claman por un apoio financeiro e unha planificación clara para o futuro do sector naval. No medio da adversidade, aínda albergan a esperanza de que, co compromiso e a determinación adecuados, poidan superar estes desafíos e continuar sendo unha parte vital da comunidade marítima de Barbanza.