- A Xunta esixe transparencia a Mariña Mercante sobre o petroleiro Nissos Rhenia, cuxo fallo mecánico e carga masiva de cru xeran inquietude na costa galega.
A costa galega segue en estado de alerta #ante a situación do petroleiro Nissos Rhenia, que transporta unha colosal carga de cru de polo menos 150.000 toneladas. O buque, con bandeira das Illas Marshall e 330 metros de eslora, sufriu unha avaría no seu motor que o deixou sen propulsión o pasado 29 de outubro, a só 50 quilómetros da costa. A embarcación permanece fondeada fronte a Viana do Castelo, en Portugal, onde as autoridades marítimas lusas xestionan os labores de reparación e remolque en coordinación co armador e o axente da nave.
A Xunta de Galicia, alarmada pola posible ameaza ambiental, solicitou de maneira formal e urxente información á Dirección Xeral de Mariña Mercante e ao Centro de Salvamento Marítimo de Fisterra. Con todo, a administración galega non recibiu respostas concretas e foi derivada a Madrid para obter detalles sobre a situación e o prazo previsto para que o buque poida reactivar a súa marcha cara ao seu destino final no porto francés de Lle Havre, en Normandía.
Nun primeiro comunicado, a Autoridade Marítima Nacional de Portugal informara erroneamente que o Nissos Rhenia transportaba 150.000 litros de gasóleo. A cifra foi cuestionada por expertos consultados por medios locais, quen subliñou que, dada a envergadura do petroleiro, a carga debía ser significativamente maior. Por mor destas consultas, a autoridade marítima portuguesa corrixiu a cifra na súa páxina web, recoñecendo que o buque leva 150.000 toneladas de cru, un volume que de filtrarse podería causar un desastre ambiental nas augas da rexión.
O alcalde de Viana do Castelo, Luis Nobre, expresou confianza nas autoridades marítimas portuguesas, que teñen competencia sobre o incidente. Nobre declarou que as operacións de remolque do Nissos Rhenia, realizadas o 30 de outubro, desenvolvéronse “con total control” e que as medidas de vixilancia e prevención continúan activas para protexer a seguridade na área. O petroleiro permanece a unhas 24 millas náuticas da costa, mentres técnicos especializados traballan na súa reparación. A Autoridade Marítima Nacional de Portugal subliñou que a situación é estable e que non existen indicios de fuga de cru nestes momentos.
Con todo, a situación do Nissos Rhenia reavivou as preocupacións sobre o tránsito de grandes petroleiros na costa atlántica da península ibérica, unha zona rica en biodiversidade mariña e esencial para a pesca local. Este caso puxo de manifesto as dificultades para xestionar de maneira áxil e transparente os incidentes en alta mar, especialmente cando as embarcacións navegan baixo bandeiras de conveniencia, como a das Illas Marshall, o que engade complexidade en termos de xurisdición e control.
A Xunta expresou o seu descontento ante a falta de comunicación directa sobre o incidente e esixe que a Dirección Xeral de Mariña Mercante proporcione toda a información técnica sobre o estado da embarcación e os riscos potenciais para a costa galega. A administración galega ha sinalado que a situación de espera na que se atopan impídelles realizar unha avaliación de riscos adecuada e desenvolver protocolos de continxencia para protexer as súas augas, mentres observa con preocupación a proximidade dun petroleiro que podería representar unha ameaza considerable en caso de calquera fallo nos procedementos.
As autoridades marítimas lusas, pola súa banda, insisten en que os operativos de seguridade e vixilancia están a funcionar adecuadamente e que o equipo de técnicos que se atopa a bordo traballa para finalizar a reparación nas próximas horas. Segundo indicaron, unha vez complétense próbalas pertinentes, o petroleiro debería estar en condicións de retomar a súa viaxe, previsiblemente mañá, aínda que dependerá do éxito das avaliacións finais de seguridade.
Este incidente, que se difundiu rapidamente nos medios de ambos os países, reflicte a necesidade de maior cooperación internacional e protocolos claros en situacións de emerxencia marítima. A magnitude do cargamento e a proximidade da costa galega han xerado unha presión adicional sobre as autoridades lusas, quen segue comprometidas en resolver a situación coa maior celeridade posible para minimizar calquera risco. Con todo, os expertos continúan alertando sobre os perigos inherentes ao transporte de hidrocarburos en grandes cantidades preto de zonas costeiras, especialmente en contextos de dificultade de comunicación e coordinación entre países veciños.