A seguridade dos pesqueiros é unha materia importante e está pendente

  • A insuficiencia do Convenio STCW-F para a seguridade dos pesqueiros resalta a urxente necesidade de equipamento avanzado e formación adecuada para previr traxedias no mar.

O STCW-78 (Convenio sobre Normas de Formación, Titulación e Garda para a Xente de Mar) é unha normativa esencial e obrigatoria para todos os buques mercantes dos países signatarios. Con todo, o Convenio de Torremolinos de 1977 (STCW-F), que regula a formación e certificación para buques pesqueiros, demostrou ser insuficiente en termos de seguridade.

O naufraxio do Argos Xeorxia nas Illas Malvinas, un buque practicamente novo e ben deseñado, pon de relevo o perigo da pesca e a necesidade urxente de equipamento avanzado e persoal suficiente. Aínda que o Argos Xeorxia ondea bandeira de Santa Elena, boa parte da súa tripulación é galega, reflectindo a complexidade da globalización marítima e as estratexias empresariais.

A Organización Marítima Internacional (OMI) e outros organismos da ONU teñen un papel crucial na regulación e seguridade das tripulacións. É vital que España e a UE promovan na OMI a extensión das Normas de Formación, Titulación e Garda para toda a mariña, incluíndo a pesca, para evitar que os pescadores sigan sendo os “parentes pobres” do océano.

Unha medida urxente é a incorporación de botes de rescate en lugar de balsas salvavidas en buques pesqueiros de nova construción e nos existentes onde sexa viable. Ademais, débese dotar ás tripulacións de traxes de supervivencia que sexan illantes, insumergibles e equipados con balizas de localización, similares aos chalecos salvavidas, para manter a temperatura corporal en caso de caída ao mar.

A Asociación Española de Titulados Náutico-Pesqueiros (Aetinape) lamenta que, tras a traxedia do Villa de Pitanxo, as autoridades non iniciasen un proceso para reforzar a seguridade a bordo. Expresan o seu pésame cheo de rabia e impotencia ás familias e amigos das vítimas.

A implementación e o cumprimento adecuado do STCW-78 son fundamentais para asegurar unha formación adecuada e constante dos mariños, mentres que o STCW-F necesita urxentemente ser revisado e fortalecido para que a seguridade na pesca non siga sendo unha materia pendente.