- Galicia importa 9.000 toneladas de sardiña, valoradas en 9,3 millóns de euros, mentres a frota local enfronta restricións de pesca a pesar da abundancia da especie.
A importación de sardiña en Galicia alcanzou cifras récord en 2023, coa compra de case 9.000 toneladas deste peixe por un valor total de 9,3 millóns de euros. Este aumento nas importacións, sobre todo desde Portugal, reflicte unha situación cada vez máis crítica para a frota de cerco galega, que, a pesar da abundancia de sardiña no Atlántico, vese limitada por estritas cotas de pesca.
Desde 2017, cando se implementou un plan para a recuperación da especie, a xestión das cotas de sardiña converteuse nun dos principais desafíos para os armadores galegos. A pesar dos esforzos de conservación, a cota asignada a España reduciuse en máis do 21%, unha decisión que os pescadores de Galicia consideran incomprensible, sobre todo nun contexto no que a sardiña está en plena recuperación.
Esta situación está a ter un impacto directo na economía local, xa que moitos barcos permanecen amarrados en porto debido á imposibilidade de pescar. Ao mesmo tempo, a alta demanda nos mercados cóbrese con sardiña importada, maioritariamente de Portugal, país que dispón dunha cota moito maior para a pesca desta especie.
Os armadores galegos insisten en que o Ministerio de Pesca debe revisar e optimizar a asignación das cotas para evitar que a frota galega quede nunha situación insostible. Non só están en risco os medios de vida de miles de traballadores do sector, senón tamén o futuro dunha industria pesqueira que foi clave para a economía de Galicia durante xeracións.
Coas restricións actuais, a frota de cerco en Galicia vive unha situación “agónica”, segundo os propios armadores. A recuperación da sardiña é un éxito da xestión pesqueira, pero a súa distribución desigual entre países está a deixar a Galicia en desvantaxe, agravando a dependencia das importacións e poñendo en risco o futuro do sector.
O aumento das importacións, que alcanzou máximos históricos, é un claro indicativo da presión que soporta o mercado local, onde a demanda supera con fartura a oferta permitida polas regulacións pesqueiras. Mentres non se axusten as cotas á realidade actual, a supervivencia da frota galega seguirá pendendo dun fío, e a sardiña galega podería converterse nun luxo cada vez máis inaccesible nos mercados locais.