- O futuro do berberecho de Noia depende da calidade do produto
Desde a obtención do prestixioso selo de calidade “Berberecho de Noia” en 2017, a confraría enfrontou unha serie de desafíos para consolidar esta marca nos mercados. A pesar dos esforzos, a pandemia de COVID-19 e as recentes riadas obstaculizaron o progreso desta iniciativa.
Inicialmente, o plan era expandir a presenza do berberecho de Noia non só en conserveiras, senón tamén no sector hostaleiro. Con todo, as restricións impostas pola pandemia obrigaron a suspender estes plans, así como as actividades promocionais en eventos especializados. Aínda que se logrou retomar algunhas destas actividades máis adiante, como no Salón Gourmets de Madrid, as dificultades persistiron.
As recentes riadas representaron outro revés para a confraría, con campañas marisqueiras interrompidas e unha mortalidade significativa do molusco. A incerteza levou á confraría para reformular a súa estratexia, e actualmente están a traballar nun calendario de promoción para o berberecho con miras ao ano 2025.
Con todo, Adelo Freire, secretario da confraría, sinala que o éxito desta estratexia dependerá en gran medida do estado do produto. “Iremos ás feiras cun molusco de primeira calidade”, afirma Freire, subliñando a importancia de garantir a excelencia do produto en calquera actividade promocional.
A pesar dos desafíos, a confraría mantén a esperanza de recuperarse desta mala serie. Os grandes clientes, como as conserveiras, expresaron o seu interese en volver comprar o berberecho de Noia unha vez que regrese ao mercado. Freire salienta: “O noso berberecho non pode ser substituído”. Agora, só queda esperar que melloren as condicións para este prezado produto mariño.